Om deze opdracht goed uit te kunnen voeren, heb je heel wat competenties en vaardigheden moeten gebruiken. Inmiddels ben je er wel aan gewend dat deze competenties beoordeeld worden door jezelf en een medeleerling.
Dit was een grotere opdracht, waarin je met een groep hebt samengewerkt. Daarom zal bij de beoordeling de manier waarop je hebt samengewerkt en je werk hebt kunnen plannen centraal staan!
In het schema hieronder kun je zien welke vaardigheden en competenties beoordeeld moeten (**) en welke beoordeeld kunnen (* ) worden èn door wie.
|
| |
---|---|---|
Jezelf | Medeleerling | |
|
||
1. resultaat van een opdracht beoordelen | * | * |
2. de gevolgde werkwijze beoordelen | * | * |
3. reflecteren op eigen leerproces | * | |
4. zelfinzicht tonen | ||
5. eigen leerproces sturen | ||
|
||
1. een beroepsbeeld vormen | ||
2. professioneel gedrag vertonen | ||
3. rekening houden met waarden en normen | ||
|
||
1. bepalen welke informatie nodig is | * | |
2. informatie verzamelen | * | |
3. informatie selecteren | * | |
4. informatie verwerken | * | |
5. informatie verstrekken/uitwisselen | ** | * |
|
||
1. een probleem of opdracht analyseren | ||
2. een opdracht plannen | ** | * |
3. een opdracht uitvoeren | ||
|
||
1. een opdracht samen voorbereiden | ** | ** |
2. leiding geven | ||
3. een groepsopdracht uitvoeren | ** | ** |
Download het bijbehorende beoordelingsformulier.
Zonder een goede samenwerking was het in deze webquest heel moeilijk om tot een goed resultaat te komen. Daarom beoordelen jullie nu ook èlkaar over de samenwerking. Download hiervoor het bijbehorende groepsbeoordelingsformulier voor samenwerken